Veelgestelde vragen

Home Veelgestelde vragen

Service staat bij VDK assurantiën hoog in het vaandel. Daarom vinden wij het belangrijk duidelijk uit te leggen hoe wij u het beste van dienst kunnen zijn. Hieronder treft u de meest voorkomende situaties aan.

Waar ben ik voor verzekerd en wat is de premie?

Veel van deze informatie is terug te vinden in de polis en voorwaarden van de verzekeraar. Uiteraard kunt u ook onze verzekeringsadviseurs telefonisch om advies en/of informatie vragen.

Hoe geef ik een wijziging door (bijvoorbeeld van adres of auto)?

Het beste kunt u hiervoor telefonisch contact opnemen zodat wij dit direct voor u kunnen verwerken. Om een autowijziging te kunnen doorvoeren hebben wij het kenteken en de meldcode van de nieuwe auto nodig. Het is ook mogelijk om via onze website, via een wijzigingsformulier, deze wijziging aan ons door te geven.

Hoe kan ik een schade melden?

Vul een schadeaangifteformulier in. Nadat u dit heeft gedaan dient u het formulier zo spoedig mogelijk per post of per mail naar ons toe te sturen. Om uw schade zo soepel mogelijk af te wikkelen adviseren wij u telefonisch contact op te nemen met onze verzekeringsadviseurs. Wij zullen vervolgens de schade melden bij de verzekeraar.

Wat moet ik doen als mijn auto is verkocht?

Bij verkoop van de auto ontvangen wij graag een kopie van het vrijwaringsbewijs. Deze kunt u per post of per mail naar ons toe sturen. Wij zullen vervolgens de verzekeraar verzoeken de polis stop te zetten. Wij adviseren u de polis te schorsen in plaats van te beëindigen in verband met het behoud van schadevrije jaren.

Welke verzekeringen biedt VDK Assurantiën aan?

VDK assurantiën biedt onder andere de woonhuis-, inboedel-, aansprakelijkheid-, rechtsbijstand-, reis-, (bestel)auto- en bromfietsverzekering aan. Voor een vrijblijvende offerte kunt u telefonisch of per mail contact met ons opnemen. Wij adviseren u graag!

Zit pechhulp standaard in de autoverzekering?

Nee, dit is niet het geval. U kunt pechhulp aanvullend afsluiten bij uw autoverzekering. Benieuwd naar de premie? Neem contact op met onze verzekeringsadviseurs.

Waarom adviseert VDK Assurantiën (verhaals)rechtsbijstand bij de autoverzekering?

Wanneer een ander aansprakelijk is voor de schade aan uw voertuig, wilt u deze schade natuurlijk verhalen op de andere partij. Dit kan soms lastiger zijn dan gedacht! Met de (verhaals)rechtsbijstand nemen wij het verhalen van de schade voor u uit handen.

Hoe kan ik contact opnemen met VDK Assurantiën?

Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur. Op zaterdag zijn wij geopend van 10:00 tot 17:00 uur. Daarnaast zijn wij 24/7 telefonisch te bereiken voor aanvragen en wijzigingen.

Een adviseur spreken?
VDK Assurantiën © 2024 | AFM nummer: 12045694 | KVK nummer: 71143246